• LADIES

    afdeling AXA

  • LADIES

    afdeling AXA

  • LADIES

    afdeling AXA

Corona update (29 juni 2020)

Zoals jullie ongetwijfeld hebben gehoord, worden de maatregelen in verband met corona/Covid-19 vanaf aanstaande woensdag 1 juli verder versoepeld. Maar ook dan is onze sport zeker nog gebonden aan beperkingen en regels waar we mee te maken hebben.

Op dit moment is nog niet alles volledig helder voor ons. Zo moet er nog een nieuwe noodverordening komen voor de provincie Utrecht en komt NOC-NSF samen met de sportbonden KNWU en NTFU nog met nieuwe protocollen en adviezen. Toch willen wij ook niet wachten met het verder uitbreiden van onze activiteiten. We hebben inmiddels ook de nodige maatregelen genomen in de kantine om deze zoveel mogelijk "1,5 meter-proof" te maken. Toch hebben we besloten om de kantine tot na de zomersluiting dicht te houden. Het gaat immers maar om 2 weken en dit biedt ons de mogelijkheden om nog even goed te kijken of alle maatregelen voldoende zijn.

Wielrennen en MTB

Onze jeugd tot en met 18 jaar traint al weer enige tijd op het parcours. Ook de MTB-jeugd traint in ieder geval tot en met 15 juli op het parcours en zal daarna mogelijk weer buiten ons parcours gaan trainen. De KWNU is bezig om de wielerwedstrijden weer op te starten. Die mogen immers ook al weer vanaf 1 juli. Organisatoren hebben echter met veel nieuwe regels te maken, die er voor zorgen dat vergunningen niet zo maar afgegeven worden. De verwachting is, dat de eerste tijd vooral de (regionale) clubwedstrijden weer worden opgestart. Kortom de wedstrijdsport zal langzaam op gang komen.
Het feit dat ook de wedstrijdleden die ouder dan 18 zijn weer samen mogen trainen, betekent dat ook de trainingen voor de senioren (vanaf 19 jaar) op dinsdag- en donderdagavond weer op kunnen starten. Op dit moment maken we nog afspraken met de trainers. Maar vanaf donderdag 2 juli ben je weer welkom tot de zomersluiting. Kijk ook vooral even op onze Facebooksite voor de laatste informatie.

Toeren

De toerafdeling start op dinsdag 7 juli weer met de groepsritten. De groepen vertrekken vanaf het clubhuis vertrekken. Let op: ons clubhuis blijft nog even gesloten tot dinsdag 1 septebmer (einde zomersluiting). De toerders mogen dus ook weer in groepsverband rijden. Maar wel met regels die nageleefd moeten worden. Deze regels zijn (op basis van advies NTFU):

* De 1,5-meter-regel tijdens het sporten vervalt. Tijdens clubritten of groepsritten hoef je onderling geen 1,5 meter afstand meer te houden.
* Je houdt onderweg wél 1,5 meter afstand tot andere weggebruikers.
Voor vertrek en bij terugkomst van een rit, moeten wielersporters van 19 jaar en ouder onderling wél 1,5 meter afstand tot elkaar houden.
* Ben jij of iemand uit je familie ziek of verkouden? Blijf dan thuis.
* Je volgt de hygiënevoorschriften van het RIVM op.
* Ook in kleed-, toilet- en doucheruimtes en kantines houden wielersporters van 19 jaar en ouder 1,5 meter afstand.
* Geforceerd stemgebruik, zoals schreeuwen, is niet toegestaan. Maak daarom voor vertrek afspraken met elkaar hoe je communiceert.

We vragen vanuit het bestuur de toerders heel goed rekening te houden met deze voorschriften, omdat jullie als groep duidelijk zichtbaar op de openbare weg zijn met jullie sportactiviteit. Dus ook eerder in contact komen met andere verkeersdeelnemers die wel de afstandsnorm na moeten leven en niet altijd begrip op zullen brengen voor een grote groep wielrenners. Respecteer dat ook. We zullen de groepen op dinsdag zo nodig splitsen in meerdere kleinere groepen om daarmee de 1,5 meter afstand naar andere weggebruikers mogelijk te maken.
Zomersluiting

Ook dit jaar kennen we weer een zomersluiting. Deze is vanaf vrijdag 17 juli t/m maandag 31 augustus. In die periode zijn ons parcours en de kantine gesloten. Hou hier rekening mee.
Slot

We hebben een hele bijzondere periode achter ons. En langzamerhand komen we daar wat uit. Veel beperkingen vanuit een goed doel; de gezondheid van ons allen. De wielersport heeft vrijwel stilgestaan en jullie hebben veel alleen moeten fietsen en soms ook niet echt met een doel getraind. Nu richten we de blik op de toekomst en maken we er alsnog een mooi wielerjaar van met z'n allen! Maar; let op je zelf en anderen en blijf gezond!

 

l6Fietsen is leuk! Dat weten wij allang...
Fietsen in onze AXA-ladiesgroep is nog leuker! We zijn lekker sportief bezig en aan elkaar gewaagd maar we doen dat niet zonder gezellig te kletsen.

Onze AXA-ladiesgroep is een groep van dames in alle leeftijden (van in de 20 tot in de 50 jaar). Deze diversiteit en onze gezamenlijke passie fietsen maakt dat de sfeer heel goed is. Er wordt op een gezellige, sportieve en fanatieke manier gefietst.

Heb je fietservaring en lijkt het je leuk je bij ons aan te sluiten fiets dan gerust een keer mee! Je bent welkom!
Het beste kan dat gelijk vanaf de start van het seizoen. Eind januari/begin februari vinden de eerste duurtrainingen op zaterdagochtend plaats. Hiermee bouw je mee op voor het komende fietsseizoen. Vanaf het verzetten van de klok in maart beginnen de donderdagavondtrainingen.


Valleirenners Ladies heeft een eigen (besloten) facebookgroep en een eigen whatsappgroep. Hierin houden we elkaar op de hoogte, plaatsen we leuke fietsweetjes e.d.
Voor de AXA-ladies FB-groep klik op het volgende icoontje:

facebook

ladies2

Vanaf eind maart tot oktober is donderdagavond onze 'ladies trainingsavond'.

Bij voldoende aanwezigen fietsen we in 2 groepen: een A-groep voor de snellere dames onder ons, een B-groep voor de dames die het wat rustiger aan (willen) doen. De A-groep fietst gemiddeld 29-30 km p/u, de B-groep 27-28 p/u. Laat je niet afschrikken door deze snelheden;
in een groep rij je veel gemakkelijker en sneller dan alleen!
Zijn er niet genoeg dames om op te splitsen dan rijden we in 1 groep. Uiteraard wordt er dan rekening met elkaar gehouden. Het kan zijn dat er best wel eens dames wegsprinten en er een paar achteraan gaan maar natuurlijk wordt er verderop op iedereen gewacht.

Op dinsdagavond zijn er ook dames die meefietsen met de AXA-mannen. Er is daar een A, B en C-groep en je kunt aansluiten bij de groep van jouw niveau.

We organiseren 1 a 2 clinics per seizoen. Denk dan aan bijv. techniektraining (rijden van bochten, waaierrijden, klimmen), sleutelen aan je fiets,  trainen met hartslag of voeding.

In het najaar en de winter is er (nog) geen vaste avondgroep. Een ieder gaat haar eigen gang of er wordt onderling afgesproken: trainen op de AXA wielerbaan, mtb-en of zelf een rondje fietsen.

Eind januari/begin februari zijn er op zaterdagochtend duurtrainingen. Als het even kan sluit daarbij aan dan bouw je gelijk mee op voor het komende fietsseizoen.

Vanaf maart kun je op zaterdag meefietsen met toertochten en vanaf eind maart zijn dan weer onze donderdag- (en evt. dinsdag) avondtrainingen. 

l6

De specifieke ladiestrainingen vinden plaats op donderdagavond vanaf het verzetten van de klok eind maart tot eind september.
We vertrekken om 19.00 uur bij het AXA-clubhuis aan Waardgelder 3 te Veenendaal. De duur van de training ligt tussen de 2 en 2 1/2 uur afhankelijk van hoe laat het donker is.  We trainen afwisselend: over Utrechtse Heuvelrug, langs dijken en door polders of richting Gelderse Vallei.

Op dinsdagavond trainen we ook, maar dan samen met de AXA-mannen. Vertrek is ook om 19:00 uur vanaf het clubhuis

Naast de trainingen wordt er ook wel eens afgesproken voor een rondje fietsen of het rijden van een tocht. We hebben een speciale whatsappgroep en Facebook groep waarin we met elkaar afspreken. 

facebook

Heb je fietservaring en lijkt het je leuk mee te fietsen kom gerust naar de training.
Heb je vragen mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

ladies1

Plezier staat voorop! Gezellig samen fietsen. Er wordt heel wat af gekletst tijdens de trainingen maar we zijn ook aan elkaar gewaagd. Kijk niet vreemd op als een van de dames er ineens vandoor gaat en de rest er achteraan vliegt... Maar er wordt altijd weer op elkaar gewacht. Samen uit, samen thuis.

Is het hoogzomer en mooi weer dan maken we er nog wel eens een bolletjestraining van; eerst lekker samen fietsen en ter afsluiting bolletjes ijs eten :)

Ons doel is ook om beter te leren fietsen. Er worden regelmatig clinics georganiseerd, bijv. techniek verbeteren, klimtraining, sleutelworkshop.

Verder organiseren we elk jaar een sportief en heel gezellig damesuitje; 2 dagen (om het jaar vrijdag&zaterdag - zaterdag&zondag) ergens fietsen inclusief een overnachting. 

 

Er bestaat de mogelijkheid om via AXA-Valleirenners mee te doen aan de competitie van vrouwenwielrennen.nl (tegen kleine vergoeding + KNWU lidmaatschap: 8 Euro per jaar). Rijden in AXA Valleirenners kleding is dan verplicht. 

 

 

Het rijden in een ladiesgroep heeft veel voordelen. Het is niet alleen heel gezellig maar je zult merken dat je makkelijk een hogere snelheid rijdt dan wanneer je alleen fietst. Ons motto is samen uit, samen thuis! Dat houdt in dat we ook gewoon op elkaar wachten als het nodig is. 

Om mee te kunnen fietsen moet je wel wat racefietservaring hebben. Het is handig als je bekend bent met in-en uitklikken, schakelen ed. en je een beetje condititie hebt. Voor iedereen geldt dat er in het begin van het seizoen weer opgebouwd moet worden. Dat kan door gelijk vanaf het begin van het seizoen mee te fietsen en net als iedereen ook af en toe op kop te fietsen. Je zult zien dat je dan snel verbetering merkt!

Zorg dat je fiets in orde is (remmen, derailleurs, banden opgepompt tot 8 bar etc.). Neem tijdens de training een reservebandje en een pompje mee en aan het eind van het seizoen verlichting. Denk ook aan jezelf, neem een gevulde bidon mee en eventueel wat te eten!

  • Omdat sommige trainingsopdrachten op tijd gaan is het handig als je een fietscomputer of (sport)horloge met een secondewijzer (op je fiets) hebt.
  • Zorg, zeker in voor- en naseizoen, voor lampjes op je fiets
  • Je kunt de eerste paar keer mee om te kijken of het wat voor je is. Daarna vragen we je lid te worden van AXA Valleirenners (zie ook bij 'Informatie')

Lijkt het je leuk om met ons te fietsen? Je kunt de eerste paar keer vrijblijvend meefietsen, daarna vragen we je lid te worden van AXA Valleirenners. De contributie bedraagt € 70,- per jaar, dat is inclusief een NTFU lidmaatschap (fietsschadeverzekering, korting op tochten, Fietssport magazine).

Ook kun je voor een gereduceerd tarief een AXA-kledingpakket aanschaffen, gebruik maken van het clubhuis, wielerbaan, overige trainingen et cetera. 

Heb je vragen mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. 

Klik hier voor meer informatie en het aanmeldingsformulier.

Lid worden van AXA?

lid worden

Lid worden kan vanaf 7 jaar! Ben je geïnteresseerd in wielrennen of mountainbiken en je wilt dat graag in groepsverband doen? Dan ben je bij AXA Valleirenners op de juiste plaats. Kom gerust een paar keer kijken of gratis meedoen om het te proberen.

lees meer

Vergunning heuvelrug

vergunning heuvelrug

Mountainbikers op de Utrechtse Heuvelrug hebben een vergunning nodig om er te kunnen fietsen. Het vignet kost 7,50 en is te koop bij winkels en horeca in de omgeving. Met de inkomsten wordt het onderhoud en de aanleg van fietsroutes betaald.

lees meer